-
BLIK
Szybkie, bezpieczne i wygodne płatności
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej Nasz Bank.
To szybkie, proste i bezpieczne płatności w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji Nasz Bank wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję.
Dlaczego warto?
Szybkie, proste i bezpieczne płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych
Możliwość wypłat gotówki w bankomatach bez użycia karty płatniczej
Aktywowanie usługi BLIK jest bezpłatne
Przydatne informacje
Płatności w sklepach lub w Internecie:
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej Nasz Bank
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- To już wszystko – zakupy opłacone
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
- Podaj kwotę transakcji
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej Nasz Bank
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej Nasz Bank poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- Wypłata dokonana
Uwaga! Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów.
Tak, jeśli masz więcej niż 13 lat i konto osobiste w MBS. Aby płacić BLIKIEM wystarczy mieć urządzenie (np. smartfon) z zainstalowaną aplikacją mobilną Nasz Bank (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację ze sklepu Google Play, dla systemu iOS aplikacja jest dostępna w sklepie App Store).
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do bankowości internetowej. Taką zmianę zgłosisz również za pośrednictwem Infolinii oraz w placówce MBS.
W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK.
Rodzaj transakcji | Limit domyślny | Limit maksymalny |
---|---|---|
Wypłata gotówki | 1 000 zł | 10 000 zł |
Płatności w sklepach | 1 000 zł | 10 000 zł |
Zakupy online | 1 000 zł | 10 000 zł |
Instrukcja aktywacji usługi BLIK w aplikacji Nasz Bank dostępna jest na stronie https://www.mbsgizycko.pl/internet-banking pod zakładką:
Bankowość internetowa dla klientów indywidualnych >> Instrukcje - aplikacja mobilna
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej Nasz Bank
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BS Pay
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Nasz Bank i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja Nasz Bank.